Zasady współpracy, w szczególności zakres czynności, wynagrodzenie oraz wszelkie inne aspekty szczegółowe określa umowa o zarządzanie lokalem. Treść umowy jest każdorazowo negocjowana indywidualnie z naszymi klientami.
Zarządca nieruchomości lub podmiot prowadzący działalność, o której mowa w art. 184 ust. 3 ugn, działa na podstawie umowy o zarządzanie nieruchomością, zawartej z jej właścicielem, wspólnotą mieszkaniową albo inną osobą lub jednostką organizacyjną, której przysługuje prawo do nieruchomości, ze skutkiem prawnym bezpośrednio dla tej osoby lub jednostki organizacyjnej. Umowa o zarządzanie, pod rygorem nieważności, wymaga formy pisemnej. Reguluje ona m. in. zakres usług świadczonych przez zarządcę na rzecz wspólnoty mieszkaniowej, zakres jego kompetencji i odpowiedzialności, wynagrodzenie oraz inne warunki ustalone przez strony umowy.
Warunkiem skuteczności umowy jest właściwe ustalenie jej stron. Dlatego też należy dokładnie określić właściciela, czy też współwłaścicieli, łącznie z podaniem adresu i udziałów we współwłasności.
Z drugiej strony zarządca powinien podać m.in. swoje dane identyfikacyjne, formę prawną i ewentualnie umocowanie do zawierania umów w imieniu firmy. Najczęściej zarządca legitymuje się odpisem z KRS lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji lub Informacji o Działalności Gospodarczej.
Kolejnym warunkiem skuteczności umowy jest identyfikacja nieruchomości. W tej części właściciel (współwłaściciele) powinien dokładnie opisać m.in. rodzaj nieruchomości, jej adres, sposób wykorzystania, obręb i numer działki, a także wskazać nr księgi wieczystej urządzonej dla tej nieruchomości. W przypadku małej wspólnoty lub tylko jednego właściciela zarządca może wymagać od nich wylegitymowania się tytułem prawnym do nieruchomości (np. umowa darowizny lub postanowienie o stwierdzeniu nabycia spadku).
W jaki sposób rozpoczyna się nasza współpraca?
Dla zapewnienie profesjonalizmu i bezpieczeństwa usługi zarządzania, każdy właściciel nieruchomości, która jest przeznaczona na wynajem powinien przedstawić nam komplet dokumentów potwierdzających dane zgłaszanej nieruchomości (aktualny odpis z księgi wieczystej, aktualny wypis z rejestru gruntów) oraz udokumentować fakt, ze jest pełnoprawnym właścicielem nieruchomości. Konieczne będzie również przedstawienie dowodu osobistego, nr pesel, nr NIP.
Podpisujemy umowę współpracy dotyczącą zarządzania mieszkaniem. Umowa o zarządzanie staje się ważnym dokumentem regulującym stosunki pomiędzy zarządcą i właścicielem nieruchomości. Umowa zabezpieczy interesy zarówno właściciela, jak i opiekuna – zarządcy.
Właściciel przekazuje nam niezbędne dokumenty dotyczące mieszkania, m.in. umowy z dostawcami mediów. Przygotowywane zostaje również notarialne pełnomocnictwo do zarządzania w imieniu właściciela.
Jedno spotkanie w biurze nie wystarczy! Dbając o dobro transakcji będziemy chcieli wiedzieć jeszcze więcej, niż mówią same dokumenty. Ważnym krokiem w tym momencie jest osobiste obejrzenie otoczenia oferowanej nieruchomości oraz zdobycie wszelkich informacji na temat zalet jak i wad mieszkania, które niebawem będziemy zarządzać.
Ustalone są również podstawowe warunki, takie jak: wysokość miesięcznego czynszu, podpisanie raportu początkowego z właścicielem, poinformowanie wszystkich dostawców o przejęciu zarządzania przez naszą firmę, poinformowanie ewentualnych aktualnych najemców o przejęciu zarządzania nad mieszkaniem, przejęcie kluczy,
Jak zaczyna się nasza współpraca?
Na początku staramy się zrozumieć Twoje oczekiwania i potrzeby. Zadamy wiele pytań, aby dowiedzieć się gdzie najchętniej byś zamieszkał, jaką kwotę przeznaczysz na wynajem, jaki standard nieruchomości jest dla Ciebie najważniejszy.
Proponując listę ofert mieszkań przygotowaną specjalnie dla Ciebie zaprosimy Cię na oglądanie najciekawszych lokali.
Jeśli zdecydujesz się na wynajem mieszkania podpiszemy Z Tobą, w imieniu właściciela umowę najmu. Staramy się aby umowa najmu chroniła obie strony w równym stopniu. Zarówno Najemca jak i Właściciel mają swoje prawa i obowiązki. W umowę najmu wpisywane są wszystkie uzgodnienia między stronami. Przed podpisaniem umowy najmu jej treść ustalana jest między Właścicielem nieruchomości a Najemcą. Każda ze stron może się umową wcześniej zapoznać, a w przypadku pytań wyjaśnić swoje wątpliwości.
Kolejnym krokiem będzie przekazanie kluczy do mieszkania, spisanie liczników i protokołu zdawczo – odbiorczego mieszkania, przyjęcie czynszu za pierwszy miesiąc oraz kaucji depozyt. Do protokołu wpisywane jest stan i wyposażenie lokalu. Spisywane są stany liczników, które będą stanowiły podstawę do dalszych rozliczeń.
W trakcie trwania umowy najmu to my zajmujemy się obsługą wynajmowanej nieruchomości. Jesteśmy do dyspozycji Najemcy i pomagamy mu we wszystkich kwestiach dotyczących bieżącej obsługi. Jesteśmy w stanie zorganizować konieczne naprawy, sprzątanie, ubezpieczyć nieruchomość czy doposażyć ją w potrzebne elementy. Najemca może się do nas zgłaszać z każdym problemem czy zapytaniem.
Po wygaśnięciu umowy najmu spotykamy się ponownie w celu odebrania od Najemcy nieruchomości. W tym dniu również sporządzany jest protokół, który zawiera stan lokalu, jego wyposażenie, stany liczników. Po dokonaniu takiego odbioru, na podstawie spisanych stanów liczników dokonywane jest końcowe rozliczenie i zwrot kaucji.
Zapewniamy, że wszystkie usługi dotyczące zarządzania mieszkaniami nie są drogie! I wszystkich właścicieli na nie stać.